s041.jpg
s085.jpg
s078.jpg
s061.jpg
s042.jpg
s036.jpg
s037.jpg
s094.jpg

פסל לבית

 

פיסול ועיצוב הבית

פיסול נמצא בכל מקום סביבנו. החל מפסלים הניצבים במקומות סגורים כדוגמת הקניון או הפארק השכונתי, וכלה באומנות ציבורית ובמבנים ארכיטקטוניים מרשימים הנישאים ברקיע. אף על פי כן, לרוב בבואנו להרחיב את אוסף האומנות שברשותנו או כשאנו רוצים לרענן את עיצוב הבית בעזרת פריט אומנותי חדש, פסל לבית הוא לרוב לא האפשרות הראשונה שאנו חושבים עליה. הפריטים האומנותיים הנפוצים בכל בית דווקא יהיו לרוב בדו ממד ויכללו ציורים, תמונות או הדפסים ולכן יותר נוח לנו איתם. פעמים רבות החסמים המונעים מחובבי אומנות להביא יצירת אומנות תלת ממדית לביתם נובעת מחוסר היכרות או חוסר ביטחון בבחירת הפסל שיתאים לעיצוב הבית והצבתו במיקום המתאים.

הפסל לבית כאפשרות לשינוי בעיצוב הבית

דווקא הבחירה בפסל לבית כפריט עיצובי על פני אומנות בדו ממד, יש בכוחה לשנות את מראה חלל הבית במינימום מאמץ וליצור אפקט מיוחד ומרשים. רבים חשים תחושת מיצוי ועייפות מעיצוב הפנים של ביתם, במיוחד כאשר מדובר באותו עיצוב אשר נשאר לתקופה ארוכה ואינו משתנה. אם הגעתם למסקנה שאתם רוצים שינוי, שיפוץ אינו בהכרח מה שישדרג לכם את הבית וניתן לייצר שינוי של ממש בעיצוב הבית גם בלעדיו. באמצעות פסל לבית ופריטים ויזואליים בולטים נוספים ניתן ליצור מוקד קבוע למשיכת העין אשר יעשיר את המראה של חלל הבית ויעניק לו עיצוב אומנותי ומודרני בו זמנית.

 

עוד על יתרונות הבחירה בפסל לבית

שימוש בפיסול לבית מוסיף לעיצובו ממד נוסף שיכול להתכתב עם הארכיטקטורה בבית ולהעשיר אותה באמצעות הכנסת חומרים, טקסטורות וצורות שונות לחלל הבית. פסל, בניגוד לציור, הינו יצירה תלת ממדית וככזה הוא יכול להתכתב עם הארכיטקטורה בבית וליצור אלמנט של ניגוד או אף להשלים אותה. כך, על מנת ליצור קונטרסט בחלל ניתן להכניס פסל לבית, אשר יצור תנועתיות ומעגליות לצד אלמנטים עיצובים כבדים ומלבניים, כדוגמת חלונות או דלתות. על מנת ליצור מראה משלים ניתן להציב פסל כזה לצד קיר מעוקל או מעקה ובכך לתת המשכיות לתנועה המעגלית בחלל הבית. 
שימוש בפסל לעיצוב הבית יכול להיות גם דרך נפלאה לניצול חללים ריקים בבית. חללים ריקים מקנים פעמים רבות תחושה קרה ולא ביתית. הצבת פסל בחלל שכזה, יכולה להפוך את הפינה למרעננת ומלאת הומור ועניין. חשוב לזכור כי מעבר להיותו של הפסל לבית אלמנט עיצובי, מדובר בפריט אומנותי בעל ערך תוכני ורעיוני אשר יכול להצית את הדמיון ולעורר נושא לשיחה בקרב באי הבית

איך לבחור את הפסל לבית המתאים ביותר עבורכם

ראשית, יש לבחור את הפסל לבית בשים לב לעיצוב החלל והאווירה הכללית בו. עבור בתים בעלי עיצוב מודרני ועכשווי פסלים מופשטים לרוב יתאימו היטב. עיצוב כזה לרוב נוקט בקווים מינימליסטים ולכן פסלים עמוסים וכבדים ישתלבו פחות טוב בחלל הבית. מציאת המיקום המושלם עבור פסל לבית הינה בחירה שיכולה לעשות את כל ההבדל בהצגת הפסל ובמיוחד בבתים בעלי עיצוב מודרני. הצבת הפסל בבית אינה צריכה ליצור צפיפות באזור אחד ולכן מומלץ להציבם ליד קיר חלק או באופן בולט במיקום פתוח שנבחר בקפידה. 
כמובן שיש לבחור את הפסל לבית גם בהתאם לחדר הספציפי שהפסל מתוכנן להיות מוצב בו. בחדרי שינה לדוגמא מומלץ לעשות שימוש בפסל בעל קווים עדינים כדי לא להעמיס על העיצוב בחדר. לעומת זאת, בחדר האוכל או בסלון, מומלץ לבחור פסל בעל יותר נוכחות – בין אם בצבעיו, בגודלו או באמירה המעניינת שהוא משדר. בחירה נכונה של הפסל לבית יכולה למקד את תשומת הלב בחלל ולהציגו במלוא הדרו באופן שישליך על החלל כולו.

אודות שרה קנול - אמנית ופסלת

שרה קנול היא אמנית מגוונת העוסקת בציור ופיסול כאחד. שרה מנסה להעביר דרך יצירותיה מסרים עוצמתיים, כמו גם חוויה רגשית ואסתטית. פסליה מביעים קלילות והומור מחד תוך התבוננות מעמיקה לאופי ולהוויה האנושית ומשלבים מוטיבים דמיוניים לתוך מצבים ודמויות מוכרות בחיי היומיום. הפסלים והציורים של האמנית שרה קנול מוצגים האופן תדיר בתערוכות יחיד לצד תערוכות קבוצתיות, ועבודותיה נמכרות לאוספים פרטיים בארץ ובעולם

מהו סגנון הפיסול של האמנית והפסלת שרה קנול?

הפסלים של שרה קנול כוללים מוטיבים פיגורטיבים ומלאי דמיון וחיות. פסליה של שרה קנול מגוונים וניתן למצוא ביניהם שלל סגנונות, צבעים וטקסטורות. אחדים מפסליה של האמנית מביעים קלילות והומור בעוד אחדים רציניים יותר וטומנים בחובם נושאים רעיוניים משמעותיים.


על תהליך היצירה של הפסלת שרה קנול

צורת עבודת של שרה קנול כאמנית חופשית לרוב. בהגיעה אל הסטודיו, בדרך כלל היא משחקת עם החומר בלא תכנון מראש וצורות מתחילות להיווצר ומציתות את דמיונה. הפיסול מאפשר חופש והחומר בו משתמשת האמנית מאפשר לעשות בו ככל העולה על רוחה, ממש כמו בחוויית המשחק הראשונית שלנו כילדים. תהליך היצירה הכולל ניסוי וטעייה, פירוק והרכבה של החומר ובסופו קורמת עור וגידים יצירה יש מאין. פעמים רבות השראתה לפסל מסוים מגיעה ממקור לא צפוי – כך, לעיתים דמויות קורמות אצלה עור וגידים דרך חלומות, או דימויים שונים ומשונים העולים ברוחה שעה שהיא מטיילת בעצלתיים או נמצאת בעיצומה של שחייה בים הפתוח. כל אלו מרתקים את שרה קנול כאמנית וגורמים לה להמשיך ולעסוק בפיסול ולהביא למפגש בין עולם החומר לעולם החלום והדמיון.

מה הם חומרי הפיסול בהם הפסלת  שרה קנול משתמשת?

כאמנית שרה קנול מתחברת במיוחד למשחק עם החומרים השונים. ואוהבת כחלק מעבודת הפיסול להתנסות בחומרים חדשים ומגוונים מאחר והשימוש בחומרים חדשים מרתק ומאתגר אותה כאמנית המחפשת כל הזמן להתחדש וליצור עניין וסקרנות בעבודתה. הפסלת שרה קנול משתמשת בין היתר בפסליה בקרמיקה, חימר, ברונזה, אבן,פוליאסטר, רשתות, תחבושות ופיסול בחיתוכי לייזר וברזל. פעמים רבות מוצאת את עצמה שרה מתחילה פסל בחומר מסוים, ולאחר שזה משנה את פניו ומקבל מוטיבים אחרים מתווספים לו גם חומרים שונים בהתאם.

מאין ההשראה לעבודת הפיסול של  הפסלת שרה קנול?

ההשראה לעבודותיה של הפסלת שרה קנול באה מבפנים. החוויות היומיומיות שלה באות לידי ביטוי בבחירת נושאי הפסלים. כשהתחילה לפסל הייתה אמא צעירה, ובהתאם בתקופה זאת הנושא העיקרי שהעסיק אותה היה האימהות והנשיות ובהתאם היא פיסלה דמויות נשים הנושאות תינוקות. כשהייתה עסוקה בשיפוץ הבית אשר גזל ממנה כוחות רבים, התחילה לפסל שוורים במשך שנה שלמה. אולם כיאה לשרה, לא היה מדובר בשוורים סטנדרטים - שווריה של שרה הביעו כולם נשיות בעזרת אגן רחב ומחוות נשיות שונות. בגמר השיפוץ עלה בשרה הצורך לחזור ולשוב לרוך וגינוני הנשיות הסטנדרטיים, ובהתאם פיסלה במשך השנה שלאחר מכן שמלות עשירות בעלות קפלים, שמלת חופה, וכו'. הדיסוננס בין חוסנם של השוורים, המסמלים גבריות וכוחנות, לרכותן של השמלות, הובילה את שרה לפסל פסלים של שלל דמויות מיוחדות אשר פגשה במהלך חיה, מהן גרוטסקיות, מהן משעשעות או עצובות ועוד.


כיצד השפיעה פציעתו של בן זוגה של שרה קנול על חייה האישיים ועל יצירות הפיסול שלה?

בעבודות הפיסול שלה, שרה קנול מבקשת לספק חומר למחשבה למתבונן ויחד עם זאת לבטא ביצירה מסרים אופטימיים ומעוררי תקווה מחייה האישיים. כך, לאחר שיורם בן זוגה נפצע, אירוע אשר היווה עבורה טרגדיה אישית והשפיע עליה עמוקות, יצרה פסל ללא רגל בשם "אגדת הלוחם" אשר מסמל עבורה את מה שהיא לקחה עמה מאותו מאורע. אותה טרגדיה חלחלה גם ליצירתה וגרמה לה ליצור פסל שמסמל בעיניה את הכוח והרצון לבחור בחיים ולראות את הטוב על אף הקשיים וטרגדיות בפניהם אנו ניצבים. מאותה טרגדיה שרה יצרה פסל שיעניק לה, כמו גם למתבוננים שיביטו ביצירה, כוחות מחודשים ומסר מעצים. שרה מאמינה שבכוחה של האמנות בכלל והפיסול בפרט, להעביר מסרים חיוביים ולעורר שיח בקרב המתבוננים ביצירה, באופן שיוכל לקרב נפשות ולדבר אל כל בני האדם באשר הם. 


הצגת פסלים של הפסלת שרה קנול בתערוכות פיסול
שרה קנול מציגה את עבודותיה בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות. באחת מתערוכות אלה, אשר נושאה היה "סיפורי אגדות" והוקדש ליצירות פסלים הקשורות לאגדות ילדים, הוצגה בשדרות "ממילא". הפסל המרכזי ששרה בחרה להציג בתערוכה היה פסל בעל משמעות מיוחדת עבורה ולכן נמנעה מלפסלו במשך שנים – על אף רצונה. הפסל מעביר מסר של העצמה אישית לנשים ולנפגעות תקיפה מינית תוך שימוש בייצוג מאגדת ילדים מוכרת: בפסל מוצגת כיפה אדומה ללא הגלימה שהיא כה מזוהה עמה, כאשר היא צועדת בגאווה ומחזיקה שרשרת שעליה מתנוססת דמותו של הזאב כשפניו פני גבר. עיבודה של קלאסיקת הילדים לאגדה מודרנית אינו מקרי ומקורה גם בחייה האישיים של הפסלת. שרה התנדבה במשך 15 שנה במרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית ונושא הפגיעה בנשים ואלימות המופנית כלפיהן קרוב לליבה והוא אשר הביא אותה לעסוק בתכנים אלו. פסל נוסף בעל מסר פמיניסטי ומעצים זכה אף הוא לעיבוד מחודש בתערוכה בירושלים. פסלה הקיים ובו דמות נשית המרימה ידיה על אל, הורם לכבוד התערוכה לגובה של כשני מטרים בצירוף התחינה המפורסמת של רחל אימנו "ושבו בנים לגבולם". שרה מאמינה כי הוספת הגובה והנוכחות לפסל משרתת היטב את המסר שרצתה להעביר ואשר כל אחד מוזמן לפרשו כראות עיניו.


תערוכת פיסול "כי האדם עץ השדה"
תערוכת הפיסול "כי האדם עץ השדה" עוסקת  בחיבור בין האדם לטבע. הפסלים שפיסלה במיוחד לתערוכה זו מורכבים מדמויות מוארכות אשר בהחלט נעות בין המופשט לפיגורטיבי: כולן דקות גו, בעלות בטן וחזה שופע, ועל אף חזותן הדקיקה ניתן לומר שהן מביעות פריון ושפע. גם נושא זה נבחר מתוך חייה האישיים של הפסלת והוא קרוב לליבה מאחר והיא מחוברת לטבע ולנופים. סביבת מגוריה מוקפת בצמחייה ענפה הכוללת פרדסים, עצים ושדות. הקשר בין האדם לטבע הינו קשר בסיסי ועוצמתי שנשכח מעט לצערנו בעת המודרנית. האמנית מבקשת להזכיר לנו את חשיבות הקשר הזה וכמו גם רואה בעץ דימוי לאדם עצמו המאפשר לה להישיר מבט ולהבין את דמות האדם, על שלל מורכבויותיה, דרכו.